28 feb. 2011

Rikkan min guru

Rikkan är den som för 11 år sedan fick mig att börja inse att livet är något helt annat, utan stress. Hennes problem och vår svårighet att kommunicera fick mig att ändra fokus och lära mig mer om vad som skapar hälsa. Det började med henne och sedan insåg jag att det handlade om mig och min balans i kroppen.

Jag är tacksam för att jag på ett ärligt sätt har fått bli hennes bästa vän. Det har tagit tid. Hon lär mig så mycket om psoas, om balansen utan stresspåslag och att ledarskap är något som kommer ifrån hjärtat, inte från huvudet.

All erfarenhet ger mig möjlighet att förstå att vi båda kan leva med skador och ändå må gott, bara vi får den trygghet som behövs för att läka och fortsätta söka balans.

















Vi vandrar i vår egen balans, upplever vår egen frihet. Här och nu kan vi påverka varandra positivt utan att döma eller kontrollera. Glädje i från psoas gör livet magiskt!


foto: Helena Nordlöf